Reklamowa inwigilacja

2 lutego 2012, 19:09

Amerykańskie media pracują nad systemami, które pozwolą w czasie rzeczywistym dostosowywać reklamy do gustów użytkowników. Będzie to możliwe dzięki śledzeniu i analizie komentarzy w serwisach społecznościowych.



(Multi)medialna depresja

6 grudnia 2012, 12:56

Korzystanie z wielu mediów naraz wiąże się z niepokojem i depresją.


Wielkie przejęcie

26 maja 2015, 08:44

Na amerykańskim rynku telewizji kablowych szykuje się wielka fuzja. Jak donoszą Bloomberg i Wall Street Journal firma Charter Communications jest bliska podpisania umowy o kupnie Time Warner Cable. Transakcja jest warta około 55 miliardów dolarów.


Cyfry wyczytane z myśli

28 września 2009, 05:58

Któż z nas nie marzy czasem o tym, by czytać w myślach? O badaczach z francuskiego ośrodka INSERM można powiedzieć, że do pewnego stopnia udało im się opanować tę sztukę. Dzięki obserwacjom z wykorzystaniem funkcjonalnego rezonansu magnetycznego nauczyli się oni określać, jaką cyfrę lub liczbę kropek widzieli uczestnicy prowadzonego przez nich eksperymentu.


Muzealnie o Internecie

14 grudnia 2012, 13:01

Wielkie Muzeum Internetu (The Big Internet Museum) istnieje wyłącznie w Internecie, jednak jak te stacjonarne, ma kustoszy, wystawy stałe i czasowe, a nawet skrzydła.


Uczeni zasymulowali opuszczenie ciała

24 sierpnia 2007, 14:09

Uczonym udało się wywołać u zdrowych osób wrażenie przebywania poza ciałem. Do oszukania mózgu wykorzystali specjalne okulary, dzięki którym badany miał wrażenie, że otacza go wirtualna rzeczywistość.


Żarówka pomaga w myśleniu

6 maja 2010, 09:00

Wgląd często porównuje się do rozświetlenia ciemnego pomieszczenia, stąd pomysł Michaela Slepiana z Tufts University, by sprawdzić,czy oglądanie żarówki sprzyja wpadaniu na dobre pomysły (Journal of Experimental Social Psychology).


Horrory naprawdę mrożą krew w żyłach

30 grudnia 2015, 12:46

Horrory naprawdę mrożą krew w żyłach i mogą być niebezpieczne dla zdrowia - twierdzą naukowcy z Uniwersytetu w Lejdzie.


Romantyzm, który szkodzi

17 grudnia 2008, 09:19

Badacze z Edynburga twierdzą, że oglądanie komedii romantycznych może niekorzystnie wpływać na związek, prowadząc do wytworzenia nierealistycznych oczekiwań. Niektórzy porównują ten gatunek do czekolady i chyba słusznie, okazuje się bowiem, że w nadmiarze szkodzi on relacjom damsko-męskim w podobnym stopniu jak zbyt duże ilości słodyczy wadze...


Kobiety nastawiają się na (naj)gorsze, a mężczyźni nie

25 sierpnia 2011, 10:56

Płcie różnią się reakcją nerwową na przewidywane nieprzyjemne doznania emocjonalne. Spodziewając się negatywnych, lecz nie pozytywnych, doświadczeń, kobiety wykazują silniejszą reakcję. U mężczyzn przewidywanie zarówno pozytywnych, jak i negatywnych zdarzeń nie prowadzi do zwiększenia aktywności mózgu (brak charakterystycznej sygnatury neuronalnej).


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy