
Reklamowa inwigilacja
2 lutego 2012, 19:09Amerykańskie media pracują nad systemami, które pozwolą w czasie rzeczywistym dostosowywać reklamy do gustów użytkowników. Będzie to możliwe dzięki śledzeniu i analizie komentarzy w serwisach społecznościowych.

(Multi)medialna depresja
6 grudnia 2012, 12:56Korzystanie z wielu mediów naraz wiąże się z niepokojem i depresją.

Wielkie przejęcie
26 maja 2015, 08:44Na amerykańskim rynku telewizji kablowych szykuje się wielka fuzja. Jak donoszą Bloomberg i Wall Street Journal firma Charter Communications jest bliska podpisania umowy o kupnie Time Warner Cable. Transakcja jest warta około 55 miliardów dolarów.

Cyfry wyczytane z myśli
28 września 2009, 05:58Któż z nas nie marzy czasem o tym, by czytać w myślach? O badaczach z francuskiego ośrodka INSERM można powiedzieć, że do pewnego stopnia udało im się opanować tę sztukę. Dzięki obserwacjom z wykorzystaniem funkcjonalnego rezonansu magnetycznego nauczyli się oni określać, jaką cyfrę lub liczbę kropek widzieli uczestnicy prowadzonego przez nich eksperymentu.

Muzealnie o Internecie
14 grudnia 2012, 13:01Wielkie Muzeum Internetu (The Big Internet Museum) istnieje wyłącznie w Internecie, jednak jak te stacjonarne, ma kustoszy, wystawy stałe i czasowe, a nawet skrzydła.
Uczeni zasymulowali opuszczenie ciała
24 sierpnia 2007, 14:09Uczonym udało się wywołać u zdrowych osób wrażenie przebywania poza ciałem. Do oszukania mózgu wykorzystali specjalne okulary, dzięki którym badany miał wrażenie, że otacza go wirtualna rzeczywistość.

Żarówka pomaga w myśleniu
6 maja 2010, 09:00Wgląd często porównuje się do rozświetlenia ciemnego pomieszczenia, stąd pomysł Michaela Slepiana z Tufts University, by sprawdzić,czy oglądanie żarówki sprzyja wpadaniu na dobre pomysły (Journal of Experimental Social Psychology).

Horrory naprawdę mrożą krew w żyłach
30 grudnia 2015, 12:46Horrory naprawdę mrożą krew w żyłach i mogą być niebezpieczne dla zdrowia - twierdzą naukowcy z Uniwersytetu w Lejdzie.

Romantyzm, który szkodzi
17 grudnia 2008, 09:19Badacze z Edynburga twierdzą, że oglądanie komedii romantycznych może niekorzystnie wpływać na związek, prowadząc do wytworzenia nierealistycznych oczekiwań. Niektórzy porównują ten gatunek do czekolady i chyba słusznie, okazuje się bowiem, że w nadmiarze szkodzi on relacjom damsko-męskim w podobnym stopniu jak zbyt duże ilości słodyczy wadze...

Kobiety nastawiają się na (naj)gorsze, a mężczyźni nie
25 sierpnia 2011, 10:56Płcie różnią się reakcją nerwową na przewidywane nieprzyjemne doznania emocjonalne. Spodziewając się negatywnych, lecz nie pozytywnych, doświadczeń, kobiety wykazują silniejszą reakcję. U mężczyzn przewidywanie zarówno pozytywnych, jak i negatywnych zdarzeń nie prowadzi do zwiększenia aktywności mózgu (brak charakterystycznej sygnatury neuronalnej).